چگونه مشترکین کانال یوتیوب خود را افزایش دهیم
در این عصر دیجیتال، پلتفرمهای رسانههای اجتماعی به بخشی جدایی ناپذیر از سبک زندگی ما تبدیل شدهاند. وقتی صحبت از پلتفرم به اشتراک گذاری و پخش ویدیو میشود، یوتیوب در صدر فهرست قرار میگیرد. این پلتفرم 2.1 میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد.
امروزه یوتیوب به عنوان یک پلتفرم قدرتمند برای تولیدکنندگان محتوا است. محبوبیت این پلتفرم روز به روز در حال افزایش است.
هر کسی میتواند به راحتی یک کانال یوتیوب راه اندازی کند. اما، رشد کانال و افزایش مشترکین برای اکثر مردم ساده نیست.
در این مقاله، ما به شما مراحل ساده ای را برای افزایش مشترکین کانال یوتیوب از صفر را نشان میدهیم.
یوتیوب در سال 2005 راه اندازی شد و بعدا توسط گوگل خریداری شد. اکنون به یک پدیده جهانی تبدیل شده است. این پلتفرم محبوب برای افراد، سازندگان محتوا و کسبوکارها شد تا ویدیوها را با جهان به اشتراک بگذارند.
عملکرد درآمدزایی آن نیز سازندگان محتوا را جذب میکند زیرا سازندگان میتوانند با آپلود ویدیوها در YouTube درآمد کسب کنند.
خب، این پلتفرم یک مرکز سرگرمی است و همه چیز از موزیک ویدیو، کمدی و تریلر فیلم گرفته تا محتوای ویدیویی و بازی را ارائه میدهد.
پس از ایجاد کانال، به دست آوردن مشترکین یکی از سخت ترین کارها برای اکثر افراد در مرحله اولیه است.
مراحل رشد کانال یوتیوب از صفر
1. جایگاه و مخاطب خود را تعریف کنید
قبل از شروع کانال یوتیوب، باید جایگاه خاصی را که به آن علاقه دارید انتخاب کنید. همچنین به شما کمک میکند تا مخاطبان هدف خود را شناسایی کنید.
انتخاب جایگاه برای کانال یوتیوب خود یک مرحله ضروری و استراتژیک است. اگر قبلاً در هر زمینه خاصی استاد هستید، ایجاد محتوای ارزشمند برای شما آسان میشود.
از سوی دیگر، اگر دانش کاملی از هیچ جایگاهی نداشته باشید، نمیتوانید در دراز مدت محتوای خوبی ایجاد کنید.
2. نام کانال مناسب را انتخاب کنید
انتخاب نام مناسب کانال یوتیوب بسیار مهم است و نقش مهمی در جذب بیننده دارد. نام منحصر به فرد و مناسب کانال یوتیوب نیز به ایجاد هویت برند شما کمک میکند.
در اینجا چند نکته کلیدی وجود دارد که میتوانید برای انتخاب نام کانال دنبال کنید.
- ارتباط: نام کانال شما باید با جایگاه شما مرتبط باشد و محتوای شما را منعکس کند. با این حال، شما همچنین میتوانید یک نام منحصر به فرد برای هویت برند تعیین کنید.
- خاطره انگیز: اگر نام کانال شما به یاد ماندنی است، بینندگان به راحتی میتوانند نام کانال شما را به خاطر بسپارند. همچنین مطمئن شوید که نام کانال شما به راحتی املا و تلفظ میشود. بنابراین، شما باید یک نام جذاب و به یاد ماندنی انتخاب کنید. همیشه از کلمات پیچیده در نام کانال خودداری کنید.
- منحصر به فرد بودن: همیشه از یک نام منحصر به فرد به عنوان نام کانال خود استفاده کنید. باید بررسی کنید که آیا نام کانال انتخاب شده توسط شما از قبل در YouTube موجود است یا خیر. اگر بله، پس یک نام جدید پیدا کنید و از آن نام خودداری کنید.
- گنجاندن کلمه کلیدی: با این حال، این اختیاری است. اما میتوانید کلمه کلیدی را در نام کانال اضافه کنید. به عنوان مثال، اگر کانال شما مربوط به آشپزی است، میتوانید کلمه کلیدی آشپزی یا غذا را وارد کنید.
- از کلمات پرطرفدار اجتناب کنید: باید از کلمات پرطرفدار در نام کانال خودداری کنید. زیرا روندها میتوانند به سرعت منسوخ شوند.
3. نمایه کانال YouTube خود را بهینه کنید
پس از یافتن جایگاه و نام کانال، کانال یوتیوب را ایجاد کنید. پس از آن، باید نمایه کانال خود را بهینه کنید زیرا برای ایجاد یک حضور آنلاین قوی و حرفهای ضروری است.
یک نمایه بهینه شده، اولین برداشت مثبت را ایجاد میکند و بینندگان را تشویق میکند تا محتوای شما را بیشتر کاوش کنند.
برای بهینه سازی، باید یک تصویر نمایه، تصویر بنر، دسته، توضیحات، اطلاعات تماس، پیوندهای اجتماعی، کلمات کلیدی و واترمارک ویدیو اضافه کنید.
تصویر نمایه باید حداقل ۹۸×۹۸ پیکسل و ۴ مگابایت یا کمتر باشد. با این حال، بهتر است تصاویری با کیفیت و وضوح بالا بارگذاری کنید.
تصویر بنر باید حداقل 2048 x 1152 پیکسل و 6 مگابایت یا کمتر باشد. همچنین توضیح کوتاهی در مورد کانال خود اضافه کنید. می توانید چند کلمه کلیدی خاص را در توضیحات اضافه کنید.
4. تحقیق کلمات کلیدی
بنابراین، پس از بهینه سازی پروفایل کانال خود، باید روی محتوای خود تمرکز کنید. قبل از ایجاد یا ضبط ویدیو، همیشه در مورد کلمات کلیدی تحقیق کنید.
شما باید محتوایی ایجاد کنید که مردم به طور فعال در جستجوی آن هستند. با این حال، اگر یک کانال ویدیویی سبک زندگی روزانه دارید، ممکن است نیازی به تحقیق در مورد کلمات کلیدی نداشته باشید.
میتوانید از پیشنهادات جستجوی خودکار YouTube، Google Keyword Planner و سایر ابزارهای آنلاین برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی استفاده کنید.
5. محتوای با کیفیت بالا ایجاد کنید
پس از انجام تحقیق در مورد کلمات کلیدی، محتوا را ایجاد کنید. همیشه محتوای با کیفیت ایجاد کنید زیرا توجه بینندگان را به خود جلب میکند و آنها را درگیر میکند. محتوای با کیفیت همچنین به طور مثبت بر برند شما منعکس میشود و به ایجاد اعتماد بین بینندگان کمک میکند.
توجه داشته باشید که الگوریتم یوتیوب هنگام رتبهبندی ویدیوها در نتایج جستجو، عواملی مانند زمان تماشا، تعامل و کیفیت ویدیو را در نظر میگیرد. بنابراین، محتوای با کیفیت بالا به احتمال زیاد در رتبه بالاتری قرار میگیرد و به بینندگان توصیه میشود.
برای ایجاد یک ویدیوی بهتر در یوتیوب، روی یک دوربین، میکروفون و نور با کیفیت خوب سرمایه گذاری کنید. این کار کیفیت ویدیو و صدای شما را بهبود میبخشد.
بنابراین، باید مطمئن شوید که ویدیوهای شما جذاب، خوب تولید شده و برای مشترکین و بینندگان شما ارزشمند است.
6. تصاویر کوچک چشم نواز بسازید
تصویر کوچک یک تصور اولیه مثبت یا منفی ایجاد میکند. بنابراین، همیشه از تصاویر کوچک چشم نواز استفاده کنید که توجه بیننده را جلب میکند.
تصاویر کوچک چشم نواز، بینندگان را به ویدیوهای YouTube شما جذب میکند و آنها را تشویق میکند که روی ویدیو کلیک کرده و تماشا کنند. همچنین به افزایش نرخ کلیک ویدیوی شما کمک میکند.
توجه داشته باشید که الگوریتم یوتیوب نرخ کلیک (CTR) را به عنوان معیاری در هنگام توصیه ویدیوها به کاربران خود در نظر میگیرد.
یک تصویر کوچک چشم نواز میتواند منجر به CTR بیشتر شود و الگوریتم YouTube میتواند سیگنال مثبتی در مورد ویدیو دریافت کند تا به کاربران دیگر توصیه کند.
بنابراین، همیشه از تصاویر کوچک چشم نواز استفاده کنید. برای این کار میتوانید از رقبای خوداید.ه بگیرید. اما به خاطر داشته باشید که آنها را کپی نکنید. شما باید یک تصویر کوچک منحصر به فرد به سبک خود ایجاد کنید.
7. عنوان و توضیحات خود را بهینه کنید
خوب، یوتیوب یک موتور جستجوی ویدیو است و عنوان و توضیحات ویدیو به آن کمک میکند تا درباره ویدیو بداند.
شما باید از عنوانی استفاده کنید که توجه را جلب کند و کلمات کلیدی را در عنوان و توضیحات اضافه کنید.
عنوان و توضیحات ویدیوی YouTube بهینه شده به بهبود دید جستجو، ارتباط و نرخ کلیک ویدیوهای شما کمک میکند.
8. از فصل ها/مهر زمان استفاده کنید
مهر زمان نشانگرها یا برچسب هایی هستند که نقاط یا بخشهای خاصی را در ویدیو نشان میدهند. بینندگان میتوانند روی بخش خاص کلیک کنند تا ویدیو را رد کنند.
مهرهای زمانی به بینندگان کمک میکنند تا در میان ویدیوهای طولانیتر حرکت کنند. همچنین به بهبود تجربه بیننده و بهبود دسترسی به محتوای شما کمک میکند.
9ویدیوهای خود را زیرنویس کنید
زیرنویسها رونویسیهای مبتنی بر متن هستند که همزمان با پخش ویدیو روی صفحه نمایش داده میشوند. میتوانید زیرنویسهایی را در ویدیوی YouTube اضافه کنید تا محتوای خود را برای همه در دسترس قرار دهید.
اگر بیننده زبانی را که در ویدیو استفاده میکنید متوجه نشود، زیرنویسها میتوانند این مشکل را برای بینندگان حل کنند.
با این حال، یوتیوب شرحهای خودکار ارائه میکند، اما میتوانید زیرنویسهای خود را نیز آپلود کنید.
10. ثابت قدم باشید
باید ویدیوها را به طور مرتب در یوتیوب آپلود کنید. برای ایجاد یک کانال یوتیوب موفق، یکپارچگی لازم است.
اگر ویدیوها را به طور منظم در ویدیوی YouTube خود آپلود کنید، به راحتی میتوانید کانال YouTube خود را از صفر افزایش دهید.
همچنین، الگوریتم یوتیوب به کانال هایی که به طور منظم محتوا آپلود میکنند، پاداش میدهد. بنابراین، آپلودهای منظم منجر به دید بهتر و توصیهها میشود.
11. از Playlists استفاده کنید
یوتیوب به صاحبان کانال اجازه میدهد تا لیست پخش ویدیوهای خود را ایجاد کنند. لیست پخش مجموعه ای از ویدیوها است که بر اساس یک موضوع، موضوع یا هدف مشترک با هم گروه بندی شدهاند.
یک پلی لیست پخش در YouTube هم برای بینندگان و هم برای صاحبان کانال مفید است.
صاحبان کانال میتوانند ویدیوهای خود را به روشی بهتر سازماندهی کنند تا تجربه بهتری را به کاربران ارائه دهند. زیرا کاربران به راحتی میتوانند ویدیوهای مشابه را در لیستهای پخش پیدا کنند.
از طرف دیگر، بینندگان به راحتی میتوانند محتوای کانالهای یوتیوب را پیدا کنند.
12. از هشتگها برای افزایش دسترسی خود استفاده کنید
هشتگها مشابه کلمات کلیدی هستند که قبل از آنها علامت # وجود دارد. همچنین، هشتگها قابل کلیک هستند و به بینندگان اجازه میدهند محتوای مرتبط را در پلتفرم بررسی کنند.
میتوانید از هشتگها در ویدیوهای YouTube استفاده کنید تا ویدیوهای خود را طبقهبندی کنید و برای بینندگان علاقهمند به موضوعات خاص، ویدیوهای خود را بیشتر قابل کشف کنید.
بنابراین، همیشه از هشتگهای مرتبط با ویدیوی خود استفاده کنید. این قابلیت جستجوی شما را افزایش میدهد.
شما باید از سیاستهای استفاده از هشتگ YouTube پیروی کنید. به عنوان مثال، اگر هشتگهای زیادی به یک ویدیو اضافه کنید، ممکن است الگوریتم یوتیوب مانع از نمایش ویدیوی شما در نتایج جستجو شود.
13. با مخاطبان خود تعامل داشته باشید
شما باید از طریق نظرات، جلسات زنده و رسانههای اجتماعی با بینندگان خود تعامل داشته باشید و با آنها ارتباط برقرار کنید. با این حال، راههای زیادی برای تعامل با بینندگان وجود دارد.
این به شما کمک میکند تا یک کامیونیتی قوی و فعال در اطراف کانال خود ایجاد کنید، دید و دسترسی ویدیوی خود را افزایش دهید و زمان تماشا را افزایش دهید.
14. با سایر یوتیوبرها همکاری کنید
میتوانید با همکاری با سازندگان محتوای YouTube، دسترسی مخاطبان خود را افزایش دهید. این همکاری هم برای شما و هم فرد مقابل مفید است.
همکاری با سایر سازندگان YouTube به شما کمک میکند تا مخاطبان جدیدی را به شما معرفی کند و دسترسی شما را در انجمن YouTube گسترش دهد. این فرصتی برای یادگیری و رشد در پلتفرم YouTube میدهد.
15ویدیوها و کانال خود را تبلیغ کنید
شما باید ویدیوها و کانال خود را برای مخاطبان مناسب تبلیغ کنید. اگر قبلاً در پروفایل رسانههای اجتماعی دنبال کننده دارید، از آن برای تبلیغ ویدیوها و کانال خود استفاده کنید.
برای دستیابی به مخاطبان جدید میتوانید از اینستاگرام، فیس بوک و توییتر استفاده کنید. همچنین ریلزهای اینستاگرام و فیس بوک گزینه بهتری برای تبلیغ ویدیو و کانال هستند.
16ویدئوها را تجزیه و تحلیل کنید
همیشه باید YouTube Analytics خود را زیر نظر داشته باشید. YouTube Analytics دادههای ارزشمندی در مورد نحوه عملکرد ویدیوهای شما ارائه میدهد. میتوانید بازدیدها، زمان تماشا، لایکها، نپسندیدنها، نظرات و موارد دیگر را بررسی کنید.
این به شما کمک میکند تا عملکرد ویدیوها و کانال خود را بدانید و بدانید چه نوع ویدیوهایی در کانال شما عملکرد بهتری دارند. بنابراین، میتوانید انواع مشابهی از محتوا را برای افزایش دسترسی خود ایجاد کنید.