رفع مشکل نمایش ندادن تقویم هنگام کلیک روی تاریخ/زمان در نوار وظیفه ویندوز ۱۱ –
آیا نمیتوانید با لمس یا کلیک بخش تاریخ/زمان در نوار وظیفه، تقویم را ببینید؟ سریعترین راه برای دسترسی به تقویم سیستم در ویندوز، لمس تاریخ/زمان در نوار وظیفه است. اما برخی از کاربران ویندوز ۱۱ در مورد این مشکل خاص که نمیتوانند مستقیماً از بخش تاریخ/زمان نوار وظیفه، نمای تقویم را باز کنند، به ما اطلاع دادهاند.
راهحلهای اولیه ~
۱. حداقل یک بار با استفاده از کادر جستجو، برنامه تقویم را باز کنید. بعداً، تقویم باید از نوار وظیفه قابل مشاهده و دسترسی باشد.
۲. دستگاه را مجدداً راهاندازی کنید و بررسی کنید که آیا این مشکل فقط یک بار رخ میدهد یا خیر.
فهرست مطالب:
راه حل ۱ – فایل اکسپلورر را مجدداً راه اندازی کنید
اگر این مشکل فقط یک بار رخ میدهد، راهاندازی مجدد فایل اکسپلورر میتواند به شما در حل مشکل کمک کند.
مرحله ۱ – ابتدا با فشردن همزمان دکمههای Ctrl+Shift+Esc، کنسول Task Manager را باز کنید.
مرحله ۲ – پردازه File Explorer را در آنجا پیدا کنید. سپس، روی فرآیند کلیک راست کرده و روی Restart ضربه بزنید.
پس از اینکه فرآیند File Explorer دوباره شروع شد، دوباره بررسی کنید. ببینید آیا میتوانید مستقیماً از نوار وظیفه به تقویم دسترسی پیدا کنید یا خیر.
راه حل ۲ – ایجاد مجدد wpndatabase
۱– برای باز کردن Run، کلیدهای ویندوز و R را با هم فشار دهید.
۲- به مسیر زیر بروید:
%LOCALAPPDATA%\Microsoft\Windows\Notifications
۳ – فایلهای wpndatabase.db ، wpndatabase.db-shm و wpndatabase.db-wal را حذف کنید.
۴ – کامپیوتر را مجدداً راه اندازی کنید، آنها دوباره ایجاد خواهند شد.
بیشتر بخوانید:
نوار جستجوی ویندوز 10 کار نمی کند این راهحلها را امتحان کنید؟
کلیک راست در ویندوز کار نمیکند
دکمه تنظیم میزان روشنایی صفحه لپ تاپ کار نمی کند
ویندوز دسترسی به اینترنت را نشان نمی دهد اما اینترنت کار می کند – (راهنمای جامع)
راه حل ۳ – مقدار DisableNotificationCenter را تغییر دهید
برای حل این مشکل، کافیست مقدار DisableNotificationCenter را در رجیستری سیستم خود تغییر دهید.
نکته – قبل از اینکه به بخش اصلی راهحل رجیستری بروید، باید یک نسخه پشتیبان از رجیستری ایجاد کنید. این مراحل به ایجاد نسخه پشتیبان کمک میکنند.
مرحله ۱ – ابتدا عبارت registry را در کادر جستجو بنویسید. سپس، از آنجا کنسول Registry Editor را باز کنید.
مرحله ۲ – در صفحه ویرایشگر رجیستری، به این مکان خاص بروید.
Computer\HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Explorer\
مرحله ۳ – سپس، مقدار dword مربوط به DisableNotificationCenter را پیدا کنید.
مرحله ۴ – اگر چنین مقداری را پیدا نکردید، روی Explorer کلیک راست کرده و روی New> ضربه بزنید و در نهایت، روی DWORD (32-bit) value ضربه بزنید.
مرحله ۵ – برای تغییر مقدار، روی آن دوبار ضربه بزنید یا کلیک کنید.
مرحله ۶ –مطمئن شوید که مقدار روی ۰ تنظیم شده است . برای ذخیره تغییرات، روی تأیید کلیک کنید.
مرحله ۷ – به این مکان بروید، مرحله بعد –
Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows\Explorer\
مرحله ۸ – همان کاری را که قبلاً انجام دادهاید انجام دهید، یعنی مطمئن شوید که مقدار dword مربوط به DisableNotificationCenter وجود دارد و روی ۰ تنظیم شده است.
[توجه – اگر نمیتوانید کلید Explorer را در آنجا پیدا کنید، یک زیرکلید جدید زیر کلید Windows ایجاد کنید .]
پس از این، ویرایشگر رجیستری را ببندید . بعداً، رایانه خود را مجدداً راهاندازی کنید تا این تغییر اعمال شود.
راه حل ۴ – خودکارسازی سرویس اعلانهای ویندوز (Windows Push Notifications)
به نظر میرسد که این مشکل از سرویس اعلانهای فوری (Push Notifications) سرچشمه گرفته است.
مرحله ۱ – ابزار Services را جستجو و باز کنید.
مرحله ۲ – سپس، سرویس سیستم اعلانهای ویندوز (Windows Push Notifications System Service) را در آنجا جستجو کنید. برای باز کردن آن، دوبار ضربه بزنید.
مرحله ۳ – از لیست کشویی، حالت «Startup type:» را به حالت خودکار تغییر دهید.
مرحله ۴ – تغییرات را در آنجا ذخیره کنید.
فقط یک بار دستگاه را ریبوت معمولی کنید. این کار مشکل نمایش تقویم در نوار وظیفه را حل خواهد کرد.
امیدوارم این اصلاحات به شما در حل مشکل کمک کرده باشد.