FIGMA ابزارهای طراحی رایگان AI را به پلتفورم خود میآورد
پس از اینکه قرارداد پیشنهادی بین Figma، پلتفرم طراحی مشترک محبوب، و Adobe، غول پشت فتوشاپ و ایلاستریتور شکست خورد، Figma در تلاش است تا خود را به چیزی فراتر از یک ابزار طراحی تبدیل کند. برای این منظور، اخیراً بهروزرسانی بزرگی را اعلام کرد که ویژگیهای هوش مصنوعی و همچنین یک رابط کاربری بازطراحی شده را به پلتفرم میآورد.
این ویژگیها نوید گسترش عملکرد Figma را میدهند و آن را برای کاربران جدید و فعلی سازندهتر میکنند. با این حال، اینکه آیا آنها اجازه خواهند داد که به تنهایی با غولهای صنعتی پا به پای خود بایستد، بستگی به این دارد که واقعاً چقدر استفاده از آنها آسان و سازنده هستند. بنابراین، بیایید نگاهی به چیزهای جدید در Figma بیاندازیم.
یک رابط بازطراحی شده
رابط کاربری جدید Figma یک جزء ضروری است که بهروزرسانی جدید به این پلتفرم میآورد، بنابراین اجازه دهید ابتدا با آن شروع کنیم. از آنجایی که برای اولین بار در سال 2016 راه اندازی شد، این سومین بار است که رابط کاربری آن در حال بازسازی است و به درستی، این شرکت رابط جدید را UI3 می نامد. طراحی بهروز شده با هدف آوردن عناصر جدید به رابط، به کاربران اجازه میدهد تا به روشهای مختلف با آن تعامل داشته باشند.
شما یک نوار ابزار باریک جدید در پایین بوم، گوشههای گرد در تمام عناصر رابط کاربری و پانلهایی دریافت میکنید که میتوانید به راحتی اندازه آنها را تغییر دهید. گزینههای چیدمان نیز تغییر کردهاند و گزینههایی مانند طرحبندی خودکار، ارتفاع و عرض اکنون در یک پنل ظاهر میشوند و دسترسی به آنها را آسانتر میکنند. نمادهای مینیمالیستی نیز با بیش از 200 نماد جدید جایگزین شدهاند که توسط طراح تیم ون دام طراحی شدهاند.
ویژگیهای جدید هوش مصنوعی
ویژگیهای جدید هوش مصنوعی Figma یافتن آنچه را که به دنبال آن هستید و شروع سریعتر پروژهها آسانتر میکند. این ویژگی ها با هم به عنوان Figma AI شناخته میشوند و میتوانند به شما در انجام کارهای زیادی مانند بازنویسی یا ترجمه متن، حذف پس زمینه، جستجوی سریع و آسان طرح ها و غیره کمک کنند.
قابلیتهای جستجوی پیشرفته: Figma اکنون به شما امکان میدهد چیزی را به روشهای مختلف جستجو کنید و از قدرت هوش مصنوعی استفاده کنید. ابتدا، Visual Search وجود دارد که به شما امکان می دهد پس از انتخاب ناحیه ای روی بوم، متن را وارد کنید یا تصویری را آپلود کنید و به شما این امکان را میدهد که به راحتی طرحهای موجود را برای استفاده در پروژه خود جستجو کنید.
وقتی تصویری را آپلود میکنید، هوش مصنوعی طرحهای مشابهی را که در فایلهای تیم شما موجود است را به شما نشان میدهد. هنگامی که طرحی را که میخواهید استفاده کنید پیدا کردید، فقط فریمهای آن را در پروژه فعلی خود وارد کنید. جستجوی ویژوال بعداً با فایلهای انجمن Figma نیز کار خواهد کرد، بنابراین میتوانید به فایلهای بیشتری برای پروژههای خود دسترسی داشته باشید.
یکی دیگر از ویژگیهای جستجوی مفید، جستجوی دارایی است که به شما امکان میدهد با استفاده از زمینه و معنای پشت عبارات جستجوی خود، اجزا را به راحتی پیدا کنید. بنابراین، حتی اگر آنها با نام اجزای مورد نظر شما مطابقت نداشته باشند، هوش مصنوعی همچنان میتواند آنها را پیدا کند، بنابراین میتوانید زمان بیشتری را صرف طراحی به جای جستجوی چیزها کنید.
به عنوان مثال، اگر مؤلفهای مانند «دکمه اصلی» را جستجو کنید، Figma همه گزینههای مرتبط را بدون توجه به اینکه با عبارتهای جستجو مطابقت دارند یا خیر، به شما نشان میدهد.
تولید طراحی مبتنی بر هوش مصنوعی: ممکن است ابزارهای هوش مصنوعی را دیده باشید که به شما امکان می دهند به طور خودکار ایمیلها را پیش نویس کرده و محتوا تولید کنید. Figma AI ویژگی مشابهی را به این پلتفرم میآورد که به شما امکان میدهد اجزای طراحی مانند طرحبندی را فقط با تایپ کردن پیامهای متنی و تصاویر ایجاد کنید. میتوانید از گزینه «ساخت طرحها» استفاده کنید و اعلانهای متنی را تایپ کنید تا محصولات را از ابتدا طراحی کنید، منوها و دکمهها را تکمیل کنید، و سپس آنها را همانطور که میخواهید ویرایش کنید.
برای مواقعی که در ارائه ایده مشکل دارید، این ویژگی میتواند نقطه شروعی را ارائه دهد، پس از آن میتوانید مفاهیم ارائهشده را هر طور که دوست دارید بسط دهید. این ویژگی بعداً کیت طراحی Material 3 Google را نیز در بر خواهد گرفت و عملکرد آن را گسترش میدهد و به شما امکان میدهد طرحهای متنوعتری ایجاد کنید.
ابزارهای بهرهوری: برای از بین بردن کار سختی که در مدیریت متن وجود دارد، Figma ابزارهای متنی جدیدی را با هوش مصنوعی دریافت میکند که به شما امکان میدهد متن را در صورت نیاز بازنویسی، کوتاه یا ترجمه کنید. بنابراین، اگر در پیدا کردن متن مناسب برای گنجاندن در یک طرح مشکل دارید، فقط به Figma ایده بدهید که چه میخواهید و این به شما کمک خواهد کرد.
و اگر شما فردی هستید که در طراحیهای خود به متغیرهای FPO و lorem ipsum متکی هستید، Figma اکنون به شما این امکان را میدهد که با استفاده از هوش مصنوعی طرحهای واقعی تری ایجاد کنید تا متنی مرتبط تر و واقعی تر ایجاد کنید. بنابراین، بهجای قطعات عمومی، طرحهای شما دارای متنی است که در واقع به محصول مربوط میشود، بنابراین دقیقاً شبیه چیز واقعی است. ماکتهایی که به این روش ایجاد میکنید نه تنها ظاهر بهتر و جذابتر خواهند داشت، بلکه تاثیر بیشتری نیز خواهند داشت.
به عنوان مثال، اگر در حال ایجاد یک برنامه برنامهریز فعالیت هستید، این ویژگی به شما امکان میدهد فضاهای متنی را با چیزهایی مانند ورزش، صبحانه، کار، ناهار و غیره پر کنید. و این ابزار متمرکز بر متن با هوش مصنوعی جدید Figma همراه است. ابزار حذف پسزمینه قدرتمند برای تصاویر. این به شما امکان میدهد بدون نیاز به تغییر ابزار یا ترک بوم از پس زمینههای تصویر خلاص شوید.
شما میتوانید از آن برای جداسازی عناصر در طراحی خود برای ایجاد تصاویری قدرتمندتر بدون تکیه بر راه حلهای وقت گیر استفاده کنید. ابزار حذف پسزمینه جدید توسط Jasper، یک شرکت بازاریابی هوش مصنوعی که به برندهای بزرگی مانند Harper Collins و VMware ارائه میشود، ارائه میشود.
بیشتر بخوانید: مقدمه ای بر فتوشاپ
حذف پسزمینه به شما کمک میکند تا به سرعت بر روی یک عنصر خاص تمرکز کنید، اما اگر پروژهتان دارای لایههای بیش از حد است، برای مدیریت صحیح باید زمان صرف کنید و نام آنها را تغییر دهید. اینجاست که ویژگی جدید تغییر نام لایههای خودکار میتواند مفید باشد، زیرا به شما اجازه میدهد نام لایهها را تنها با یک کلیک تغییر دهید. هوش مصنوعی نام لایههای شما را به صورت متنی تغییر میدهد و مدیریت آنها را آسانتر میکند.
نمونه سازی با استفاده از هوش مصنوعی: با هوش مصنوعی، طراحی نمونههای اولیه در Figma آسانتر میشود. هنگامی که یک ماکت را طراحی کردید، به سادگی از گزینه “Make Prototype” استفاده کنید تا مفهوم خود را مستقیماً روی بوم به یک نمونه اولیه تعاملی تبدیل کنید، سپس میتوانید آن را آزمایش کنید. این همچنین یک ویژگی عالی برای نمایش طرحهای خود به ذینفعان و برای فهمیدن اینکه چه چیزی کار میکند و چه چیزی باید بهبود یابد است.
بعلاوه، این احساس را خواهید داشت که کاربران چگونه با طراحی شما تعامل خواهند داشت و تجربه آنها چگونه خواهد بود، که میتواند هنگام طراحی وبسایتها و برنامهها ضروری باشد.
حفاظت از حریم خصوصی کاربر
بزرگترین نگرانی در مورد مدلهای هوش مصنوعی در حال حاضر مربوط به حریم خصوصی کاربران است زیرا آنها برای آموزش به دادههای موجود متکی هستند. به همین دلیل است که Figma روشن میکند که ویژگیهای جدید مبتنی بر هوش مصنوعی دارای ویژگیهای حفاظت از دادهها و حریم خصوصی است. ویژگیهای AI مولد با استفاده از مدلهای شخص ثالث به جای دادههای مشتری یا فایلهای خصوصی Figma آموزش داده شدهاند و تمام دادههای کاربر رمزگذاری شدهاند.
علاوه بر این، ادمینها کنترل کاملی بر این دارند که آیا میخواهند دادههای تیم را برای آموزش ارائه کنند یا خیر، و اقدامات امنیتی برای جلوگیری از دسترسی غیرمجاز به چنین دادههایی وجود دارد. هر محتوایی که این شرکت برای آموزش مدلهای هوش مصنوعی خود استفاده میکند، ابتدا برای اطمینان از حفظ حریم خصوصی، شناسایی نمیشود.
اگر علاقه مند به بررسی ویژگی های هوش مصنوعی جدید Figma و رابط طراحی بازنگری شده هستید، نسخه بتا اکنون در دسترس است و می توانید به لیست انتظار بپیوندید. به گفته این شرکت، نسخه بتا تا پایان سال اجرا خواهد شد و تا آن زمان برای همه کاربران رایگان خواهد بود، بنابراین این فرصت خوبی است تا از نحوه عملکرد ویژگیهای جدید هوش مصنوعی مطلع شوید.
به خاطر داشته باشید که در حالی که این شرکت در حال حاضر از کاربران شارژ نمیکند، محدودیتهایی برای استفاده تعیین میکند زیرا بسیاری از کاربران در حال آزمایش ویژگیهای جدید هستند. با این حال، هنوز در مورد قیمت آن صحبتی نشده است، که تنها زمانی فاش می شود که ویژگی ها در نهایت در دسترس قرار گیرند.