آیا عکس پروفایل شما اهمیت دارد؟
مردم میخواهند شما را بشناسند!
زمان آن رسیده است که آن عکسهای نمایه را به روز کنیم و مطمئن شویم که نمایش دقیقی از شخصیت شماست.
مردم ذاتاً میخواهند به شما اعتماد کنند.
اعتماد در هر کسب و کاری بسیار مهم است. مشتریان اغلب ما را به زندگی خود راه میدهند و به ما اعتماد میکنند و اغلب پول نقدی را که به سختی به دست آوردهاند خرج میکنند. گاهی اوقات یک مشتری برای عکاسی از یک زمان خاص از زندگی خود، مانند تولد نوزاد جدید یا از عکاسی از غذا یا محصولشان، با شما تماس میگیرد. عکس نمایه شما باید نشان دهد که شما فردی هستید که میتوانند به شما اعتماد کند ! عکسی را انتخاب کنید که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرار کنند. لبخند بزنید، عکسی را انتخاب کنید که فکر میکنید ممکن است کسی بگوید “هی، واقعاً زیبا هستید!”
شما میخواهید از طریق عکس نمایه خود یک اتصال ایجاد کنید.
وقتی مردم برای یک موقعیت جدید مصاحبه میکنند، به احتمال زیاد شخصی را که دوست دارند انتخاب میکنند و میتوانند خود را در حال کنار آمدن با او تصور کنند، بهترین نامزد واجد شرایط را. این بدان معنی است که برداشت اولیه مشتری از شما واقعاً مهم است. آیا عکس پروفایل شما دعوت کننده است؟ آیا به نظر سرگرم کننده و واقعی هستید؟ آیا مشتریان شما میخواهند در طول جلسه خود به مدت یک ساعت با شما معاشرت کنند؟ شما میخواهید مشتریانتان احساس کنند که سالها شما را میشناسند!
در عکس بالا، مشتری یک هد شات دوستانه/دعوت کننده برای پروفایل شرکت داخلی خود میخواست. هدف، به عنوان رئیس بخش، قابل دسترس بودن و سرگرم کننده بودن است. او میخواهد به همکارانش یادآوری شود که صحبت کردن با او راحت و دوستانه است.
شما باید معتبر باشید
یکی دیگر از احساسات اصلی که افراد باید هنگام فروش یک سرویس در تصاویر پروفایل خود منتقل کنند، اصالت است. ارتباط مستقیم با اعتماد دارد. در عکس نمایه خود با چشمان خود لبخند بزنید!
اگر مطمئن نیستید که عکس پروفایل شما همان چیزی است که واقعا میخواهید؟ ببینید دیگران چه فکری میکنند! از دوستان خود بپرسید آیا شما واقعی به نظر میرسید؟ آیا به نظر شما جذاب است؟ آیا شما با اعتماد به نفس به نظر میرسید؟ ببینید، من میدانم که قضاوت شدن ترسناک است… اما اگر چیزها را خیلی شخصی نگیرید، واقعاً بیضرر است.
در عکس خود با مشتری خود ارتباط برقرار کنید.
صرف کمی زمان برای تعیین اینکه مشتری ایده آل شما چه کسی است واقعا میتواند به انتخاب عکس نمایه شما کمک کند. اگر میخواهید عروسهای گرانقیمت را جذب کنید، از قرار دادن عکس پروفایل در لباس خواب خودداری کنید. خوب، شاید این کمی افراطی باشد، اما شما این ایده را دریافت میکنید. به عنوان مثال، اگر مخاطبان شما مادرانی هستند که بچههای کوچکی دارند، ممکن است عکسی با نوزاد یا کودک نوپای خود قرار دهید. آیا علاقه مند به ارائه هد شات برای حرفهایهای جوان هستید؟ داشتن ارتباط مردم با شما کلیدی است.
در مورد استفاده از لوگوی حرفهای خود چطور؟
برخی از عکاسان ترجیح میدهند از لوگوی خود به عنوان عکس پروفایل خود استفاده کنند. این ممنوعه نیست، اما اگر افراد چهره شما را ببینند، ارتباط بیشتری برقرار میکنند.
عکسهایی که باید اجتناب کنید
- عکس با چند نفر
- سلفیهای آینه ای
- بیش از حد جدی
- خارج از فوکوس
- سلفی صورت
- از عکسهای مهمانی خودداری کنید. برای عکس پروفایل شخصی فیس بوک/اینستاگرام شما نیز صدق میکند…
به طور کلی، ما میخواهیم که عکسهای نمایهمان اعتماد، شایستگی، اصالت و دوستداشتن داشته باشند! وقتی برای انتخاب عکس خود این سوالات سریع را از خود بپرسید! آیا من دوستانه به نظر میرسم؟ آیا عکس من حرفهای است؟ آیا در این عکس با اعتماد به نفس به نظر میرسم؟