20 نمونه عالی از طراحی ارائه پاورپوینت [همراه با دانلود الگوها]
وقتی صحبت از طراحی ارائه پاورپوینت به میان میآید، راههایی که میتوانید انتخاب کنید کم نیست.
در حالی که همه این انتخابها – رنگ ها، فرمت ها، تصاویر، فونتها – میتوانند احساس آزادی به شما بدهند، مهم است که در انتخاب خود دقت کنید زیرا همه ترکیبهای طراحی باعث موفقیت نمیشوند.
در این پست، من برخی از نکات و الگوهای پاورپوینت مورد علاقه خود را به اشتراک میگذارم تا به شما کمک کند ارائه بعدی خود را بهتر انجام دهید.
فهرست مطالب
- یک ارائه پاورپوینت خوب چیست؟
- ایدههای طراحی پاورپوینت
- بهترین اسلایدهای ارائه پاورپوینت
- نمونههای خوب طراحی ارائه پاورپوینت
یک ارائه پاورپوینت خوب چیست؟
به نظر من، یک ارائه عالی پاورپوینت در عین استفاده از طرحی که از آن چیزی کم نمیکند، به طور مختصر به موضوع میپردازد.
در اینجا برخی از نکات آمده است که من شخصا دوست دارم هنگام ساختن ارائههای خودم، به خاطر داشته باشم.
1. انیمیشنها و انتقالهای حداقلی
باور کنید یا نه، انیمیشنها و انتقالها میتوانند ارائه پاورپوینت شما را از بین ببرند. چرا؟ خوب، آنها حواس مخاطبین را از محتوایی که شما خیلی روی آن کار کردهاید منحرف میکنند.
یک ارائه خوب پاورپوینت با به حداقل رساندن انیمیشنها و انتقالها، تمرکز بر استدلال شما را حفظ میکند. من پیشنهاد میکنم از آنها با سلیقه و کم استفاده کنید تا بر یک نقطه تأکید کنید یا توجه را به قسمت خاصی از یک تصویر جلب کنید.
2. پالت رنگ منسجم
من دوست دارم هنگام ایجاد یک ارائه پاورپوینت جدید، حافظه خود را در تئوری رنگ تازه سازی کنم.
یک پالت رنگی منسجم از رنگهای مکمل و مشابه استفاده میکند تا توجه مخاطب را جلب کند و به تاکید بر جنبههای خاص در زمان مناسب کمک کند.
3. تصاویر متنی
یک تصویر بیشتر از کلمات صحبت میکند و ثابت شده است که مغز انسان برای پردازش تصاویر بسیار سریعتر از کلمات سیم بندی شده است!
من با گنجاندن نمودارها، عکسها و تصاویر از آن بهره میبرم تا به من کمک کند تا به هدف خود بپردازم.
نکته حرفهای: وقتی تصاویر را اضافه میکنید، مطمئن شوید که آنها را با توضیح شفاهی چرایی وجود تصویر در آن، زمینهسازی کنید. به این ترتیب، خطر گیج کردن مخاطبان خود را ندارید.
ایدههای طراحی پاورپوینت
برای من غیرممکن است که ایدههای طراحی خاصی را که باید در پاورپوینت بعدی خودتان دنبال کنید به شما بگویم، زیرا، خوب، من نمیدانم هدف ارائه شما چیست.
خوشبختانه، نسخههای جدید پاورپوینت در واقع ایدههایی را بر اساس محتوایی که ارائه میکنید به شما پیشنهاد میکنند. این میتواند به شما کمک کند تا با آخرین روند طراحی ارائه همراه باشید.
پاورپوینت پر از طرحهای جالب است که میتوانید با آنها شروع کنید. برای یافتن این پیشنهادات، پاورپوینت را باز کنید و روی برگه «طراحی» در نوار پیمایش بالای خود کلیک کنید. سپس، در سمت راست، گزینههای زیر را مشاهده خواهید کرد:
همانطور که در تصویر بالا نشان داده شده است، روی گزینه “Design Ideas” در زیر تب Design کلیک کنید. این نماد یک لیست عمودی از طرح بندی اسلایدهای جالب را بر اساس آنچه که اسلایدهای شما قبلاً روی آنها وجود دارد نشان میدهد.
آیا هنوز محتوایی در اسلایدهای خود ندارید؟ همانطور که در زیر نشان داده شده است، میتوانید به راحتی این فهرست عمودی ایدههای طراحی اسلاید را با کلیک کردن روی مضامین مختلف در داخل نوار طرحها در سمت چپ نماد طرح ایدهها، انتخاب کنید:
همانطور که تمهای نشان داده شده در بالا را مرور میکنید و انتخاب میکنید، صفحه ایدههای طراحی در سمت راست آنها را تفسیر میکند و با طرح بندیها میآید.
من برخی از موارد مورد علاقه خود را در زیر آوردهام.
تم اطلس
آیا موضوع خلاقانهتری را برای مخاطبان جوانتر یا پرانرژیتر پوشش میدهید؟ توصیه میکنم از طرح اسلاید جلد زیر استفاده کنید. بلوکهای رنگ قرمز پر جنب و جوش و خطوط سرگرم کننده آن برای مخاطبان شما جذاب خواهد بود.
ایدههای پاورپوینت برای این موضوع:
- از این موضوع ساده برای تمرکز بر عناصر کلیدی ارائه خود استفاده کنید.
- رنگها را مطابق با برند خود سفارشی کنید یا رنگهای متضاد متن و پس زمینه را برای خوانایی و جذابیت بصری امتحان کنید.
تم مدیسون
این طرح شدت اسلاید اول این لیست را ندارد. اما من آن را دوست دارم چون ساختار سادهای دارد که میتواند هر ارائه پاورپوینت را به یک نمایش اسلاید خوب تبدیل کند.
ایدههای پاورپوینت برای این موضوع:
- برای ارائههای کلاسیک و جالب، فونتها، بافتها و حاشیههای منحصربهفرد و با نام تجاری را به این موضوع اضافه کنید.
- برای ایجاد پاورپوینتهای متمایز و ثابت برای برند خود، یک کلاژ تصویر یا عکس بافت دار اضافه کنید.
تم بستهبندی (Parcel)
Parcel انواع طرح بندی اسلاید را با اشکال هندسی ارائه میدهد. این اشکال را به اسلایدهای خود اضافه کنید تا عناصر بصری جالبی ایجاد کنید. من از آنها برای پس زمینه، محتوا و دکوراسیون استفاده کردهام.
ایدههای پاورپوینت برای این موضوع:
- یک پسزمینه رنگبندی شده برای لحن سرگرمکننده اما آرامشبخش برای مخاطبان خود اضافه کنید، یا از بلوکهای رنگی برای برجسته کردن بخشهای متن استفاده کنید.
- فونتهای امروزی این تم پاورپوینت را برای اسلایدهای جالبی که حرفهای هستند، آزمایش کنید.
- برای تجسم دادهها در ارائه خود، نمودار یا نمودار اضافه کنید.
تم برش
این یکی ازایدههای طراحی پاورپوینت مورد علاقه من است زیرا از عناصر گرافیکی مانند خطوط و نوارها برای ایجاد ساختار، کنتراست و دادن شکل مدرن به اسلایدهای شما استفاده میکند.
ایدههای پاورپوینت برای این موضوع:
- با تصاویر باکیفیت از این موضوع نهایت استفاده را ببرید. ترکیببندیهای ساده با فضای منفی زیاد یا نقاط کانونی پررنگ میتوانند به طراحی اسلاید شما کمک کنند.
- از طرحبندی شبکهای این تم برای ایجاد طرحبندیهای تمیز و سازمانیافته استفاده کنید، حتی اگر طراحی نقطه قوت شما نباشد.
تم نشان
من به خصوص این سبک طراحی پاورپوینت را دوست دارم.
با استفاده از خطوط و عناصر متضاد – مانند یک انفجار، همانطور که در زیر نشان داده شده است – به اسلایدهای خود عمق میدهید. این میتواند به شما کمک کند تا محتوای شما را راحت تر جذب کند و توجه مخاطبان را به خود جلب کند.
ایدههای پاورپوینت برای این موضوع:
- برای برجسته کردن نقاط و بخشهای کلیدی یا نمایش دستاوردها، نشانها را اضافه کنید.
- تصاویر اصلی را به طرح ارائه خود اضافه کنید. ممکن است فکر کنید برای این کار باید از تصاویر حرفهای استفاده کنید. اما افزودن doodles یا طرحهای سریع به این موضوع میتواند به شما در ایجاد ارائههای پاورپوینت معتبر و خلاقانه کمک کند.
اگر لیست منتخب تمهای طراحی پاورپوینت داخلی را دوست ندارید، مشکلی نیست. همیشه میتوانید یک قالب پاورپوینت رایگان دانلود کنید و محتوای خود را در سبکهای اسلاید از پیش ساخته شده وارد کنید.
بیایید نگاهی به بهترین مواردی که میتوانید در زیر دانلود کنید بیاندازیم.
پاورپوینت خلاقانه (قالب)
این الگوی ارائه از رنگهای روشن و فضای سفید فراوان برای ارائه یک طراحی مدرن اما سرگرم کننده استفاده میکند. اشکال ارگانیک و خطوط و الگوهای هندسی یک عنصر بصری (و شخصیت) اضافی به اسلایدها اضافه میکنند.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
ایدههای طراحی برای این الگو:
- گرافیکها یا بافتهای سفارشی ایجاد کنید و آنها را در بالای لایههای تصویر این الگو قرار دهید تا اسلایدهای زیبایی برای برند خود ایجاد کنید. حتما از سبکها و رنگهای ثابت برای طراحی منسجم استفاده کنید.
- از سلسله مراتب بصری واضح این الگو با سفارشی کردن آن الهام بگیرید. از اندازه فونت، رنگ و گرافیک برای برجسته کردن هر بخش استفاده کنید. این میتواند به شما کمک کند مطمئن شوید که اطلاعات مهم از جزئیات پشتیبانی جدا میشود.
پاورپوینت سبک حرفهای (قالب)
این اسلایدهای پاورپوینت از رنگها و فونتهای خنثی تری برای ایجاد حسی آرام و زیبا استفاده میکنند. همچنین تصاویر با کیفیت را برای برقراری ارتباط با نکات کلیدی برجسته میکند که به نظر من عالی است.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
ایدههای طراحی برای این الگو:
- این الگو با پاستلهای ظریف و رنگهای خاموش بهترین کار را دارد. برای ارائه پاورپوینت منحصربهفرد، ترکیبهای رنگی غیر سنتی، مانند سبز هلویی و نعنایی را امتحان کنید.
- تصاویر و تجسم دادهها در این الگو برجسته میشوند، بنابراین مطمئن شوید که عکسها و تصاویر عالی برای نمایش دارید.
پاورپوینت داده (قالب)
این الگو از یک فونت گرد برای ترسیم کنتراست واضح با خطوط و نمودارهایی که ارائه را پر میکنند استفاده میکند. اگر میخواهید تصاویری جذاب با محتوای اعجابانگیز ارائه دهید، فکر میکنم ایدههای طراحی اسلاید در این الگو انتخاب خوبی هستند.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
ایدههای طراحی برای این الگو:
- یک طرح رنگ دوتایی با نام تجاری را امتحان کنید یا از پس زمینه تیره با این الگو استفاده کنید تا به اسلایدهای خود ظاهری ساده اما مد روز ببخشید.
- از کتابخانه آیکون داخلی استفاده کنید یا نمادهای سفارشی را به اسلایدهای خود وارد کنید. میتوانید از نمادها برای نشان دادن موضوعات یا مفاهیم مهم برای بررسی آسان تر استفاده کنید. این ویژگی بصری همچنین میتواند اسلایدهای شما را هیجان انگیزتر کند.
پاورپوینت ساده (قالب)
این پاورپوینت با ترکیب رنگهای پر جنب و جوش با رنگهای کمرنگ، حسی کمرنگ به شما میدهد. اگر بخواهید توجه را به محتوای خود جلب کنید در حالی که همچنان از نظر بصری جذاب است، من با این یکی کار میکنم.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
ایدههای طراحی برای این الگو:
- برای اسلایدهای پویا و زیبا، چندین تصویر را با قالب بندی عمودی یا افقی در این قالب ترکیب کنید.
- با سبکهای تایپوگرافی متضاد بازی کنید. سعی کنید یک فونت عنوان پررنگ را با یک فونت بدنه ساده ترکیب کنید. این میتواند به شما کمک کند توجه را به اطلاعات مهم جلب کنید و طراحی پاورپوینت خود را خوانا کند.
بهترین اسلایدهای ارائه پاورپوینت
- اسلایدهای ارائه کسب و کار
- قالب طرح کسب و کار
- الگوی مشخصات شرکت
- قالب طرح بازاریابی
- الگوی گزارش وضعیت پروژه
- الگوی گزارش سالانه
- الگوی راهاندازی محصول
- الگوی هویت برند بصری
- قالب اینفوگرافیک
- الگوی گزارش مالی
- الگوی روندهای صنعت
وقتی ارائه بعدی خود را ایجاد میکنید و راهنمایی میخواهید؟ بیشتر از این منتظر نمانید- چه اسلایدهای خود را شخصاً ایجاد کنید یا آنها را به صورت آنلاین به تهیه میکنید، من نمونههایی را جمعآوری کردم که به شما کمک میکند مخاطبان خود را تحت تأثیر قرار دهید.
اسلایدهای ارائه کسب و کار
ارائههای تجاری میتواند شدید باشد. این مجموعه از اسلایدهای پاورپوینت میتواند شامل طیف گستردهای از اطلاعات مهم مانند:
- تاریخچه شرکت
- ماموریت و چشم انداز
- اهداف تجاری
- تحلیل بازار
- چشم انداز رقابتی
- استراتژیهای رشد
بنابراین، ارائههای تجاری میتواند برای مخاطبان طاقتفرسا باشد. این امر طراحی ارائه عالی را ضروری میکند.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
الگوی پاورپوینت ارائه شده در اینجا علاوه بر اینکه شیک و مدرن است همچنان سرگرم کننده و جذاب است، با طراحی سادهای که تاثیری ماندگار بر جای میگذارد.
نکته حرفهای: من دوست دارم از هدرها برای برقراری ارتباط با اولویتهای اصلی در یک ارائه تجاری استفاده کنم. سپس میتوانید از کپی بدنه و تصاویر برای اضافه کردن جزئیاتی که پاورپوینت شما را پشتیبانی و بهبود میبخشد، استفاده کنید.
قالب طرح کسب و کار
یک طرح کسب و کار خوب برای هر کسب و کاری حیاتی است، خواه یک استارتاپ باشد، چه شرکت بزرگ یا تاسیس شده. یک طرح کسب و کار میتواند به اندازه یک ارائه تجاری پیچیده باشد، اما همچنین باید سرمایه گذاران و شرکا را جذب کند.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
الگوی مشخصات شرکت
مانند طرح کسب و کار شما، نمایه شرکت شما کلید توسعه کسب و کار شما است. اما مشخصات شرکت شما چیزی بیش از یک نگاهی به طرح بیزنس شماست. این فرصتی است برای برجسته کردن تیم، فرهنگ و ارزش ها، مشتریان اصلی و تاریخچه شرکت شما.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
اگر به درستی انجام شود، این ارائه میتواند مزیت رقابتی شما را نشان دهد و برای برند شما اعتماد ایجاد کند.
قالب طرح بازاریابی
ارائه صحیح طرح بازاریابی میتواند تصمیم بگیرد که آیا تیم شما بودجه و منابع مورد نیاز برای رسیدن به اهداف شما را در اختیار خواهد داشت یا خیر. به همین دلیل است که برنامههای بازاریابی نیاز به طراحی ارائه عالی دارند.
پس از استفاده از یک الگوی طرح بازاریابی برای نوشتن طرح تکمیل شده خود، از یک الگوی ارائه چشم نواز برای به اشتراک گذاشتن ایدههای خود استفاده کنید.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
این الگوی پاورپوینت تایپوگرافی، استفاده از گرافیکهای سفارشی و تایپوگرافی را آسان میکند که باعث درخشش ارائه برند شما میشود.
نکته حرفهای : از نمودارها و نمودارهای مختلف برای برجسته کردن دادههایی که هنگام تصمیم گیری در مورد برنامه بازاریابی استفاده کردهاید، استفاده کنید. این منطق، ایدههای شما را تقویت میکند و در عین حال علاقه بصری بیشتری را به کار شما اضافه میکند.
الگوی گزارش وضعیت پروژه
گزارش وضعیت پروژه، ذینفعان را در مورد نقاط عطف پروژه، جدول زمانی، خطرات و بودجه آگاه میکند. این الگو را برای اضافه کردن شفافیت، مدیریت انتظارات و فعال ماندن در ارائه پروژه خود امتحان کنید.
الگوی گزارش سالانه
گزارشهای سالانه خلاصه عملکرد، دستاوردها، امور مالی و موارد دیگر را ارائه میدهد. این بدان معنی است که یک طرح سازمان یافته برای نمایش رشد و پیروزی در سال ضروری است.
این ارائه باید به خوبی طراحی شود تا اعتماد و اطمینان کارکنان، سهامداران و اعضای جامعه را برانگیزد.
اگر میخواهید یک PDF یا این الگو را برای پاورپوینت ایجاد کنید، این الگوی گزارش سالانه را امتحان کنید.
نکته حرفه ای : نرم افزار ارائه مناسب را برای ارائه خود انتخاب کنید. در حالی که بیشتر طراحی ارائه در پاورپوینت ایجاد میشود، گاهی اوقات ایده خوبی است که ابزارهای جدید را امتحان کنید.
الگوی راهاندازی محصول
عرضه محصول در هر شرکتی زمان هیجان انگیزی است. ارائه پاورپوینت عالی برای انتشار محصول شامل موارد زیر است:
- مشخصات محصول
- فواید
- مخاطب هدف
- قیمت گذاری
- استراتژی بازاریابی
- راهاندازی جدول زمانی
این حوزه علاوه بر ایجاد هیجان، ذینفعان را ثابت و مرتبط نگه میدارد. برای من، این امر برای جلب علاقه، تعامل و فروش مشتری بسیار مهم است.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
الگوی Doodle با طیف وسیعی از ویژگیهای اسلاید، یک انتخاب عالی برای ارائههای راهاندازی محصول است. فضای زیادی برای تصاویر محصول و همچنین نمادهایی برای نشان دادن سهامداران، تیمها یا ویژگیهای محصول دارد.
نکته حرفه ای : از گرافیکهای روشن و شاد در این الگو استفاده کنید یا آنها را با طرحهایی از فرآیند ایجاد محصول خود برای لمس سفارشی جایگزین کنید.
الگوی هویت برند بصری
سازگاری و جذابیت بصری عناصر حیاتی برای ایجاد هویت برند قوی هستند.
استفاده از یک الگوی ارائه پاورپوینت میتواند به شما کمک کند تا جزئیاتی را که برند، لوگو، تایپوگرافی، رنگ ها، تصاویر و طراحی شرکت شما را منحصر به فرد میکند، به وضوح بیان کنید.
با این راهنمای ساخت برند شروع کنید تا مطمئن شوید که مهمترین عناصر هویت برند خود را شناسایی کردهاید. سپس، از یکی از این الگوهای Canva برای توسعه ارائه هویت برند خود استفاده کنید.
قالب اینفوگرافیک
اینفوگرافیک ها روشی قدرتمند برای ارائه اطلاعات یا دادههای پیچیده به صورت بصری هستند. انواع مختلف اطلاعات خود را به سبکهای ارائه متفاوت میدهند.
می توانید این قالبهای پاورپوینت رایگان برای اینفوگرافیکها را به یک نمایش اسلاید بزرگتر اضافه کنید یا از این قالب برای ایجاد اینفوگرافیک برای کانالهای دیگر استفاده کنید.
نکته حرفهای : یک اینفوگرافیک به یک کسب و کار یا ارائه داده اضافه کنید تا اطلاعات بینش داده و داستان سرایی را به اسلایدهای ارائه خود اضافه کنید. این کمک میکند ارائه پاورپوینت شما به یاد ماندنیتر شود.
الگوی گزارش مالی
گزارش مالی مختصر به کسب و کارها کمک میکند تا عملکرد مالی خود را برای تصمیم گیری بهتر بررسی کنند. این ارائه اغلب شامل دادههای محرمانه مانند درآمد، سود و جریان نقدی است.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
قالب پاورپوینت چکیده دارای طرحهای اسلاید برای مقایسه داده ها، نقل قولها و تجزیه و تحلیل است. طراحی ساده و تمیز آن باعث میشود که گزارشهای مالی شما جذاب و حرفهای به نظر برسند.
الگوی روندهای صنعت
برای اینکه از رقبا جلوتر بمانید، به آخرین بینش صنعت نیاز دارید. و برای جذاب نگه داشتن این دادهها، به طراحی ارائه عالی برای روندها نیاز دارید.
زمینههای روند ممکن است شامل داده هایی در مورد تحقیقات بازار، تجزیه و تحلیل رقابتی، فناوریهای جدید یا رفتار مصرف کننده باشد.
این قالبها را به صورت رایگان دانلود کنید
این الگوی پاورپوینت گرادیان سه بعدی رنگهای تند را با اشکال سرگرم کننده ترکیب میکند. برای من، این وسیلهای عالی برای برجسته کردن تصاویر، نمادها و دادههای روشن در آخرین روندها است.
نکته حرفهای : مصرف اطلاعات جدید ممکن است سخت باشد، بنابراین بهتر است کپی خود را کوتاه و به راحتی درک کنید. از تصاویری استفاده کنید که داستانی را بیان میکنند تا از هر بخش ارائه خود نهایت استفاده را ببرید.
نمونههای خوب طراحی ارائه پاورپوینت
در اینجا 20 منبع الهام بخش برای طرحهای ارائه پاورپوینت آورده شده است.
1. «جستجوی معنا در بازاریابی B2B»، شرکای سرعت
من این ارائه را از داگ کسلر، بنیانگذار Velocity Partner، دوست دارم. نه تنها محتوا قابل توجه است، بلکه طراحی نیز بسیار هوشمندانه است.
چیزی که من دوست دارم: در حالی که هر اسلاید از تصویر پسزمینه یکسانی استفاده میکند، کپی در دفترچه بهخوبی از طریق مجموعهای از ابلههای رنگارنگ و متن پررنگ باز میشود. این به ارائه احساس شخصی میدهد که با ماهیت خود بازتابی مفهوم همسو میشود.
2. «تو در پاورپوینت بد نیستی»، جسی دژاردین
اگر کنتراست مورد استفاده در طراحی ارائه پاورپوینت یک انسان بود، من با آن ازدواج میکردم.
این ارائه ماهرانه از Jesse Desjardins از پالت رنگی عالی استفاده میکند : متعادل کردن عکسهای سیاه و سفید با رنگهای صورتی، زرد و آبی فلورسنت.
چیزی که من دوست دارم: عکسهای قدیمی و زیبا برای تقویت کپی در هر اسلاید کار میکنند و ارائه را هم جالب و هم از نظر بصری جذاب میکنند.
3. “شتاب دادن به نوآوری در انرژی،” Accenture
متعادل کردن پسزمینههای بصری با متن آسان نیست. اغلب متن به گونهای قالب بندی میشود که در تصویر گم میشود. نه برای Accenture.
آنچه من دوست دارم: این ارائه با ترکیب اشکال و گرافیک برای ایجاد تضاد بین متن و پسزمینه با این موضوع مبارزه کرد. آفرین.
4. «طراحی بصری با داده»، ست فامیلیان
هر زمان که من وظیفه ارائه اطلاعات زیادی را در مدت زمان کوتاهی داشته باشم، ممکن است همه چیز به هم ریخته شود. برای ساده کردن این نوع ارائه، من دوست دارم از یک دستور کار بصری مانند آنچه در بالا نشان داده شده است استفاده کنم.
آنچه من دوست دارم: این شاخص به وضوح شروع و پایان هر بخش را نشان میدهد تا تماشاگر را راحت تر دنبال کند. ارائه دهنده با گنجاندن یک دستور کار اضافی برای هر تمرین، آن را بیشتر پیش میبرد تا مخاطب دقیقاً بداند که قرار است چه کاری انجام دهد.
5. «چگونه صدای داستان سرایی شرکت خود را بسازیم»، استادان بازاریابی
آیا این تصاویر دستی را دوست دارید یا این تصاویر دستی را دوست دارید؟ منظورم این است که این ارائه توسط MarketingProf شگفت انگیز است.
آنچه من دوست دارم: مطمئناً، تولید این طرحها به صورت آنلاین آسانتر بود، اما این رویکرد تعهد آنها را به ایجاد یک محتوای خارج از جعبه نشان میدهد. و در نتیجه این ارائه به بهترین شکل ممکن خودنمایی میکند.
6. «Blitzscaling: Book Trailer»، رید هافمن
اگر میخواهید مسیر مینیمالیستی را طی کنید، این مثال ارائه پاورپوینت از رید هافمن را یادداشت میکنم.
این طراحی تمیز به یک طرح رنگی ساده و ثابت با گرافیک تمیز در سرتاسر پایبند است تا اسلایدها را از نظر بصری جالبتر کند.
آنچه من دوست دارم: به طور کلی هیچ چیز اضافی یا اضافههای غیر ضروری وجود ندارد، که به محتوای آموزنده اجازه میدهد اولویت داشته باشد.
7. «دستمالهای بهداشتی»، دن روم
این ارائه به سال 2009 برمی گردد، اما طراحی آن هنوز هم مثل همیشه خوب است. ابلههای رنگارنگ و عجیب و غریب به بیان داستان کمک میکنند و در عین حال به عنوان روشی جالب برای نشان دادن دادهها عمل میکنند (به اسلایدهای 20 و 21 مراجعه کنید).
آنچه من دوست دارم: برای یادگیرندگان بصری، این رویکرد بسیار جذاب تر از مجموعهای از اسلایدهایی است که مملو از نکات متنی سنگین است.
8. “یکی میتواند متنوع باشد: مقالهای در مورد تنوع” با شرکت
این ارائه از تصاویر قدرتمند و تایپوگرافی مدرن برای نشان دادن موضوع استفاده میکند.
آنچه من دوست دارم: در حالی که بسیاری از اسلایدها حاوی نقل قولهای طولانی هستند، آنها به گونهای شکسته شدهاند که به راحتی قابل هضم هستند. ناگفته نماند که تمام متن واضح، تمیز و مختصر است.
9. ” 10 چیزی که مخاطبان شما از ارائه شما متنفر میشوند” استینسون
این مثال ارائه ساده از چندین رنگ مختلف و وزن فونت استفاده میکند، اما به جای اینکه بهصورت جدا از هم جدا شوند، رنگهای متنوع برای ایجاد کنتراست و فراخوانی مفاهیم خاص با یکدیگر کار میکنند.
آنچه من دوست دارم: اعداد بزرگ و پررنگ به تعیین انتظارات خواننده کمک میکند، زیرا به وضوح نشان میدهد که بیننده تا چه حد در لیست نکات قرار دارد.
10. «22 قانون پیکسار برای داستان سرایی فوق العاده»، گاوین مک ماهون
این ارائه توسط Gavin McMahon دارای رنگ در همه مکانهای مناسب است. در حالی که هر یک از تصاویر پسزمینه دارای طراحی درخشان و نورافکن هستند، همه شخصیتها عمداً سیاه شدهاند.
آنچه من دوست دارم: این کمک میکند تا تمرکز روی نکات را حفظ کنید، در حالی که همچنان تصاویر بصری را در خود جای میدهد. ناگفته نماند، هنوز شناسایی هر شخصیت بدون جزئیات برای من آسان است. (نمو تو را در اسلاید هشت پیدا کردم.)
11. “گزارش تعامل و فعالیت فیس بوک”، ما اجتماعی هستیم
در اینجا یک مثال عالی دیگر از تجسم دادهها در طبیعت است.
آنچه من دوست دارم: این ارائه به جای نمایش مستقیم اعداد و آمار، از نمودارها و نمودارهای رنگارنگ و جالب استفاده میکند تا اطلاعات را به گونهای ارائه دهد که منطقی باشد.
12. «مدل محتوای GaryVee»، گری واینرچوک
اگر کمی بلند نبود، این یک ارائه واقعی گری واینرچوک نبود، درست است؟
آنچه من دوست دارم: جدای از این واقعیت که من عاشق پسزمینه زرد روشن و چشمنواز هستم، Vaynerchuk کار بسیار خوبی در ترکیب اسکرینشاتها در هر اسلاید انجام میدهد تا یک آموزش بصری ایجاد کند که با نکات مطابقت دارد. او همچنین کار بزرگی از جمله فهرست مطالب بصری انجام میدهد که پیشرفت شما را در حین حرکت نشان میدهد.
13. «20 نقل قول در توییتر برای الهام بخشیدن به بازاریابی و طراحی نابغه خلاق»، برندسازی و طراحی IMPACT
همه ما سهم عادلانه خود را از ارائههای نقل قولی دیدهایم، اما این بدان معنا نیست که همه آنها به خوبی انجام شدهاند. اغلب تصاویر پس زمینه کیفیت پایینی دارند، متن خیلی کوچک است یا کنتراست کافی وجود ندارد.
خوب، این ارائه حرفهای از IMPACT Branding & Design از هیچ یک از چالشهای گفته شده رنج نمیبرد.
آنچه من دوست دارم: فیلترهای رنگارنگ روی هر تصویر پسزمینه، کنتراست کافی ایجاد میکنند تا نقل قولها برجسته شوند.
14. «وضعیت بزرگ طراحی»، استیسی کورنمو
این ارائه اطلاعات زیادی را به گونهای ارائه میدهد که طاقت فرسا به نظر نمیرسد.
آنچه من دوست دارم: رنگهای متضاد جذابیت بصری و “پاپ” ایجاد میکنند، و از تصاویر کمیک (اسلایدهای 6 تا 12) استفاده میشود تا اطلاعات را کمتر دکمهدار و طاقتفرسا نشان دهند.
15. «Clickbait: A Guide to Writing Un-Ignonorable Headlines» Ethos3
قرار نیست دروغ بگوییم، این عنوان بود که من را متقاعد کرد تا روی این ارائه کلیک کنم، اما طراحی فوق العاده من را پس از رسیدن به آنجا نگه داشت.
چیزی که من دوست دارم: این طراحی ساده به یک الگوی رنگی ثابت پایبند است و از نقاط گلوله و فونتهای متنوع برای شکستن متن به خوبی استفاده میکند.
16. «تحول دیجیتال در 50 آهنگ صدا»، جولی داد
این طراحی جایگزینی عالی برای نمایشگر «متن روی تصویر» که ما به دیدن آن عادت کردهایم برجسته میکند.
چیزی که من دوست دارم: جولی داد با استفاده از رویکرد تقسیم صفحه برای هر اسلاید ارائه، توانست یک نقل قول تمیز و خوانا را بدون قربانی کردن قدرت تصویری قوی ارائه دهد.
17. «پاورپوینت واقعا بد خود را اصلاح کنید»، Slide Comet
هنگامی که در حال ایجاد یک پاورپوینت در مورد بوی بد پاورپوینتهای همه هستید، بهتر است مال شما عالی باشد. مورد بالا، بر اساس کتاب الکترونیکی ست گودین، آن را ساده نگه میدارد بدون اینکه مخاطبان خود را خسته کند.
آنچه من دوست دارم: ترکیب هوشمندانه فونت ها، همراه با رنگ ثابت در هر اسلاید، تضمین میکند که شما نه غرق شدهاید و نه درگیر آن هستید.
18. «گوگل چگونه کار میکند»، اریک اشمیت
دودلهای ساده و هوشمندانه داستان گوگل را به شیوهای سرگرم کننده و خلاقانه بیان میکنند. این ارائه تقریباً مانند یک کتاب داستان خوانده میشود و جابجایی از یک اسلاید به اسلاید دیگر را آسان میکند.
آنچه من دوست دارم: این رویکرد نامرتب توضیحی آسان از یک موضوع پیچیده را در اختیار بینندگان قرار میدهد.
19. راس سیموندز: «آنچه واقعاً بهترین بازاریابان محتوا را از بقیه متمایز میکند».
بیایید صادق باشیم: دوست نداشتن این گرافیکها سخت است. من به ویژه از خودنگاره کارتونی نویسنده که ارائه را پایان میدهد قدردانی میکنم. خوب بازی کردی راس سیموندز
آنچه من دوست دارم: به جای استفاده از همان عکسهای استوک قدیمی، این طراحی منحصر به فرد به عنوان راهی تازه برای ارائه اطلاعات ارزشمند و سرگرم کننده است.
20. آدام نش: «یک رهبر محصول عالی باشید».
این ارائه توسط آدام نش بلافاصله با قرار دادن لوگوی شرکت در ابتدا توجه را به خود جلب میکند – اگر شرکت شما شناخته شده باشد یک حرکت عالی است.
آنچه من دوست دارم: او از تصاویر محبوب، مانند تصاویر مگاترون و پینوکیو، استفاده میکند تا امتیازات خود را به خانه برساند. به همین ترتیب، میتوانید از تصاویر و رسانههای محبوب برای جذب مخاطبان خود بهره ببرید.
نمونه هایی از ارائه پاورپوینت برای بهترین ارائه اسلاید
تسلط بر ارائه پاورپوینت با خود طراحی شروع میشود.
ازایدههای ما در بالا الهام بگیرید تا ارائهای ایجاد کنید که مخاطبان شما را درگیر کند، بر نقطهنظر شما تکیه کند و به شما کمک کند تا برای برندتان سرنخ ایجاد کنید.