انواع مختلف لوگو (آرم) در طراحی
لوگوها همه جا هستند. بسیاری از آنها زندگی ما را احاطه کردهاند و بیشتر اوقات ما حتی متوجه آنها نمیشویم، اما مطمئنا آنها بخشی از زندگی روزمره ما هستند.
اگر مجبور شوید یک لوگو برای یک برند بیاورید. چه نوع طراحی لوگو را انتخاب میکنید؟
پاسخ به این سوال مهم است زیرا اولین چیزی که مشتریان متوجه میشوند لوگو است.
علاوه بر این، یک لوگوی خوب میتواند تأثیر بصری قدرتمندی بر مشتریان بالقوه داشته باشد و به برند شما کمک کند تا از طریق منحصربهفرد بودن آن – در تبلیغات، کمپینهای بازاریابی، بروشورها و غیره جلب توجه کنید.
هفت نوع مختلف لوگو وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به همه آنها بپردازیم. من جوانب مثبت و منفی را مشخص میکنم، بنابراین شما میتوانید بهترین تصمیم را هنگام ایجاد یک طراحی لوگو بگیرید.
7 نوع لوگو
-
Monogram (or lettermark) logos (لوگوهای مونوگرام (یا حروف)
-
Wordmark logos (لوگوهای وردمارک)
-
Pictorial mark logos ( لوگوهای علامت تصویری)
-
Abstract logo marks (علائم لوگوی انتزاعی)
-
Mascot logos (آرم طلسم)
-
The combination mark (علامت ترکیبی)
-
The emblem (نشان)
1. Monogram (or lettermark
حروف (یا مونوگرام) روش جالبی برای کاهش نام برند شما به یک نام اختصاری است. حروف اول هر کلمه از نام برند خود را بردارید و برای خود یک لوگو دریافت کنید.
تنها چیزی که باقی مانده این است که به تایپوگرافی فکر کنید. شما باید یک فونت چشم نواز و منحصر به فرد ایجاد کنید زیرا در طراحی لوگوی حروف فقط از چند حرف استفاده میشود.از آنجایی که تمرکز روی حروف اول است، فونتی که انتخاب میکنید (یا ایجاد میکنید) بسیار مهم است تا مطمئن شوید که لوگوی شما نه تنها مطابق با کاری است که شرکت شما انجام میدهد، بلکه هنگام چاپ روی کارتهای ویزیت نیز خوانا است. اگر نام برند شما دارای چندین کلمه است، پس این نوع لوگو برای شما مناسب است،
HBO (هوم باکس آفیس) جسورانه از لوگوی حروف با حرف O که شبیه لنز دوربین است استفاده میکند. نمونههای دیگر عبارتند از سازمان ملی هوانوردی و فضایی (ناسا) که همچنین از نام اختصاری نوشته شده با فونت آینده نگر و منحصر به فرد و مارکهای لباس
2. Wordmark logos
مشابه علامت حروف، علامت کلمه یا لوگوتایپ یک لوگوی مبتنی بر فونت است که تنها بر روی نام یک کسب و کار تمرکز دارد. به ویزا و کوکاکولا فکر کنید. زمانی که یک شرکت نام مختصر و مشخصی داشته باشد، لوگوهای Wordmark واقعاً خوب کار میکنند. لوگوی گوگل نمونه خوبی از این موضوع است. این نام به خودی خود جذاب و به یاد ماندنی است، بنابراین، هنگامی که با تایپوگرافی قوی ترکیب میشود، لوگو به ایجاد شناخت قوی برند کمک میکند.
همچنین، مانند لوگوی حروف، تایپوگرافی تصمیم مهمی خواهد بود. از آنجایی که تمرکز روی نام شما خواهد بود، باید فونتی را انتخاب کنید – یا فونتی ایجاد کنید – که جوهر کاری را که کسب و کار شما انجام میدهد را نشان دهد. به عنوان مثال، برندهای مد تمایل دارند از فونتهای تمیز و ظریفی استفاده کنند که احساس میکنند سطح بالایی دارند، در حالی که سازمانهای قانونی یا دولتی تقریباً همیشه به متن سنتی و «سنگینتر» که احساس امنیت میکند، پایبند هستند.
3. Pictorial mark logos
یک علامت تصویری (گاهی اوقات علامت تجاری یا نماد لوگو نامیده میشود) یک نماد یا آرم مبتنی بر گرافیک است. احتمالاً تصویری است که وقتی به “لوگو” فکر میکنید به ذهن خطور میکند: لوگوی نمادین اپل، پرنده توییتر، تارگت bullseye. لوگوی هر یک از این شرکتها به قدری نمادین و هر برند آنقدر تثبیت شده است که علامت آن به تنهایی فوراً قابل تشخیص است. علامت تجاری واقعی فقط یک تصویر است. به همین دلیل، میتواند برای شرکتهای جدید یا آنهایی که نام تجاری قوی ندارند، یک نوع لوگو پیچیده باشد.
بزرگترین چیزی که هنگام تصمیم گیری برای استفاده از یک علامت تصویری باید در نظر گرفت این است که چه تصویری را انتخاب کنید. این چیزی است که تمام وجود شرکت شما را حفظ میکند. شما باید به مفاهیم گستردهتر تصویری که انتخاب میکنید فکر کنید: آیا میخواهید با نام خود بازی کنید (مانند جان دیر با لوگوی گوزنهای خود)؟ یا به دنبال ایجاد معنای عمیق تر هستید (فکر کنید روح اسنپ چت چگونه به ما میگوید محصول چه کاری انجام میدهد)؟ یا میخواهید احساسی را برانگیزید (همانطور که بنیاد جهانی حیات وحش با تصویر سبک خود از یک پاندا – گونه ای دوست داشتنی و در خطر انقراض) انجام میدهد؟
4.Abstratc logo marks
علامت انتزاعی نوع خاصی از لوگوی تصویری است. به جای اینکه یک تصویر قابل تشخیص باشد – مانند یک سیب یا یک پرنده – یک فرم هندسی انتزاعی است که تجارت شما را نشان میدهد. چند نمونه معروف عبارتند از آرم BP starburst-y، دایره تقسیم شده پپسی و گل آدیداس نواری. مانند همه نمادهای لوگو، علائم انتزاعی بسیار خوب کار میکنند زیرا آنها نام تجاری شما را در یک تصویر واحد فشرده میکنند. با این حال، به جای محدود شدن به تصویری از چیزی قابل تشخیص، لوگوهای انتزاعی به شما این امکان را میدهند که چیزی واقعا منحصر به فرد برای نشان دادن برند خود ایجاد کنید.
مزیت یک علامت انتزاعی این است که میتوانید کاری را که شرکتتان انجام میدهد به صورت نمادین، بدون تکیه بر مفاهیم فرهنگی یک تصویر خاص، منتقل کنید. از طریق رنگ و فرم، میتوانید معنا را نسبت دهید و احساسات را در اطراف برند خود پرورش دهید.
5.Mascot logos
لوگوهای طلسم آرم هایی هستند که شامل یک شخصیت مصور. لوگوی طلسم که اغلب رنگارنگ، گاهی کارتونی، و اغلب سرگرم کننده است، راهی عالی برای ایجاد سخنگوی برند خودتان است.طلسم به سادگی یک شخصیت مصور است که نشان دهنده شرکت شماست. آنها را به عنوان سفیر تجارت خود در نظر بگیرید. از طلسمهای معروف میتوان به مرد Kool-Aid، سرهنگ KFC و مستر بادام زمینی پلنتر اشاره کرد.
6. The combitnaion mark
علامت ترکیبی لوگویی است که از یک علامت کلمه یا حروف ترکیبی و یک علامت تصویری، علامت انتزاعی یا طلسم تشکیل شده است. عکس و متن را میتوان در کنار هم قرار داد، روی هم چید، یا برای ایجاد یک تصویر با هم ادغام کرد. برخی از لوگوهای معروف ترکیبی عبارتند از Doritos، Burger King و Lacoste.
از آنجایی که یک نام با تصویر مرتبط است، یک علامت ترکیبی یک انتخاب همه کاره است که هم متن و هم نماد یا طلسم با هم کار میکنند تا برند شما را تقویت کنند. با علامت ترکیبی، افراد بلافاصله شروع به پیوند نام شما با علامت تصویری یا طلسم شما میکنند! در آینده، ممکن است بتوانید به طور انحصاری بر یک نماد لوگو تکیه کنید و مجبور نباشید همیشه نام خود را درج کنید. همچنین، از آنجا که ترکیب نماد و متن با هم یک تصویر متمایز ایجاد میکند، علامت تجاری این نوع لوگو معمولا آسان تر از یک علامت تصویری به تنهایی است.
7.The emblem
آرم نماد شامل فونت در داخل یک نماد است. به نشان ها، مهرها و تاجها فکر کنید. این لوگوها معمولاً ظاهری سنتی دارند که میتواند تأثیر قابل توجهی داشته باشد، بنابراین آنها اغلب انتخابی برای بسیاری از مدارس، سازمانها یا سازمانهای دولتی هستند. صنعت خودرو نیز علاقه زیادی به لوگوهای نماد دارد. در حالی که آنها یک سبک کلاسیک دارند، برخی از شرکتها به طور موثر ظاهر نمادهای سنتی را با طرحهای لوگوی مناسب قرن بیست و یکم مدرن کردهاند (به نشان نمادین پری دریایی استارباکس یا تاج معروف هارلی دیویدسون فکر کنید).